onsdag 31 oktober 2012

En blåsig dag på hönö



Har vart ledig från blomster butiken idag. Lite skönt faktiskt, har ju vart lite mycket jobb på senaste nu. Alla ska smycka sina nära och käras gravar nu inför alla helgona helgen. Så hela utsidan är uppdukad med fina dekorationer, ljuslyktor och granris!

Jag och mamma har vart ute på (blåsiga) Hönö idag och hämtat en tjusig sak. En fin gammaldags barn säng, som vi tänkt att ha i butiken. Gulla till de med lite goa filtar och nallar. Mys mys! Längtar så fruktansvärt.

Och när vi ändå va ute på öarna passade vi såklart på att kika in i några fina inspirerande butiker. Hade faktiskt med mig kameran, så man kommer ihåg små ideér som man snappar upp. 

Bilderna kommer från butikerna Lilling & Hemtrevnad.

















Imorgon är jag faktiskt också ledig. Ska åka iväg till Borås för att hämta hem ytterligare lite grejer till butiken. Ska även försöka ta en sväng in på Hjärterum som jag har hört ska vara en jätte mysig, inspirerande butik. Ska bli mysigt.

Föresten, jag provade på att göra egen chai latte idag. Kan verkligen rekommendera er att prova de. Sååå gott, och skit enkelt. Koka bara upp mjölk med kardemumma kärnor, kanelstänger, nejlikor och lite rå socker. Sila av mjölken och häll upp i glas, gärna med lite skummad mjölk på toppen. Riktigt gottigt. Speciellt nu i dessa tider.

Ne, nu ska jag krypa ner och lägga mig i min nybäddade säng, natti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar