tisdag 7 februari 2012

Snabbt & enkelt recept


Ja, där har ni dagens middag. Falukorv & broccoli gratäng.
 Faktiskt godare än vad det låter. Och det är så himla enkelt att göra.

Man skivar falukorven i bitar, och kokar upp broccolin. 
Det ska vara ungefär lika mycket av både korv & broccoli. 
Så lägger man de i en ugnsform och blandar runt det lite.

Kokar upp en vanlig vit sås, ni vet smälter smör, i med lite mjöl, och så mjölk på de. 
Kryddar med salt & peppar, och en buljongtärning om man använder de.
Själv använder jag Reneé Voltaires ekologiska lantbuljong
Super gott blir det med den, och inga som helst tillsatser
Så den kan ja rekomendera er att köpa om ni inte har den.

Så när såsen kokat upp, är det bara att hälla den över korven & broccolin, på med lite riven ost om 
man känner för de. Och in i ugnen på 225 grader ca 10-15 min. 
Enkelt va??

5 kommentarer:

  1. Tack för tipset, måste jag prova någon dag, har faktiskt tur att mina barn gillar broccoli.
    ha det så¨bra!
    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  2. Hej Emilia!

    Vilken mysig blogg du har!! Och tack för tiden fina kommentar :))

    Maten ser verkligen smarrig ut, och jag gillar ju både korv och broccoli!
    Ha det gott!
    Kraam Sofia

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Ser jättegott ut, detta ska jag testa, älskar broccoli...ser både gott och lättgjort ut. Perfekt på vardagarna så det ska gå fort och lätt med middagen :-) Även buljongen utan tillsatser ska inhandlas! Tack för tipset!! Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Kul med lite nya idéer på middag! Jag står alltid som ett fån och tittar in i kylen!
    Kram!

    SvaraRadera