tisdag 18 december 2012

Knappt en vecka kvar

Har haft en hel dag med mormor. Varvat med bak och härligt prat, kan inte bli bättre. Blev de traditionella rågbrödet som vi äter på jul tillsammans med grönkåls soppa. Är ett MÅSTE på vårt julbord!!

Grönkålen över lag är helt fantastisk enligt mig. Så har ni aldrig provat de tycker ja ni ska testa. Ska se om ja kan få ihop ett inlägg med lite goda grönkåls recept, va säger ni, intressant?

Vi bakade även struvor (eller säger man baka struvor?) som nu har blivit en tradition att jag och mormor gör ihop. Hon hade faktiskt köpt ett eget struv järn till mig min snälla mormor!!

För er som följer mig på instagram är de lite tråkigt med mina bloggbilder, blir ofta samma som på insta... Har ju nästan bara gjort inlägg från mobilen nu på de senaste... Blir så när man har lite brist på tid.
På tal om instagram så har vi gjort en egen till vår butik. Så kom igen och följ oss @ljuvahem




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar