söndag 2 december 2012

När man tänder första ljuset


Har jobbat idag, som vanligt. Imorse när ja skulle åka till jobbet va de svin kallt ute, -9, brr. Men ja gillar de, blir sån mysig jul stämning när det är alldeles frostigt och krispigt ute.
Va så mysigt imorse att få tända första ljuset ( eller ljusen, har ju flera adventsljusstakar) till frukosten. På tal om adventsljusstake så tänkte jag visa er min alldeles egen komponerade stake. Har köpt glas flaskor från ikea, fyllt med vatten och lagt en kvist enris i. Och satt ett ljus i öpppningen. Och så klart siffror på. Tyckte de blev riktigt snyggt, speciellt på mitt stora matbord, där behövs nåt maffigt.


Efter jobbet så åkte ja med min jobbar kompis Jossan hem på lite adventsmys. Hon hade bjudit in några andra av hennes vänner. De va trevligt!











1 kommentar:

  1. Så fint....skulle förspka mig på ngt liknande i helgen med att sätta ljus i flaskor, fast i olika flaskor...bara det att ljusen var för tjocka så det sket sig...fast nu ser jag att du har skrapat på dem i nederkant för att få dem att passa, eller?Jättefint hursomhelst....Maria

    SvaraRadera