torsdag 29 december 2011

Busväder

Huuah, vilket väder vi har. Läste nånstans att vädret är vårt vanligaste samtalsämne.
Men egentligen spelar de nästan, bara nästan ingen roll vilket väder vi har, för vi klagar lika mycket oavsett. Antingen är det för kallt, för varmt, blåsigt, snökaos, torka, regn. Ja när blir vi egentligen nöjda?

Man kan faktiskt istället för att hela tiden se det negativa, försöka se de positiva. Fast det inte alltid är lätt. Men nu när det är så här tråkigt väder kan man ju vara inne och bara mysa, ta hand om varandra, och kanske städa den där garderoben som aldrig annars blir städad. Vädret är ju trots allt inget vi kan styra över.
Men som tur är så har jag iallafall två veckor i solen som väntar på mig. Kanske därför jag inte bryr mig så mycket om vad det är för väder just nu.

Här är föresten klänningen som jag pratade om igår. Tycker den va helt okej, inget speciellt men absolut värd 40 kr. Är svag för tunikor med såna där volang kanter längst ner.


1 kommentar: